Mini cart

U hebt niets in uw winkelwagen.

  • Gratis verzending naar NL & BE
  • Veelgestelde Vragen | Excluso

    FAQ / Veelgestelde vragen

    Heeft u een vraag? Wij hebben hieronder voor u de meest gestelde vragen opgesteld, wellicht vindt u hier al een antwoord. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Bekijk hiervoor onze Contact pagina.

    1. Verkopen jullie echte horloges?
    2. Wat houdt de term Officieel Dealer eigenlijk in?
    3. Hoelang is de levertijd?
    4. Wat zijn de verzendkosten? 
    5. Hoe kan ik de horlogeband inkorten? 
    6. Is het horloge waar ik naar op zoek ben nog in voorraad?
    7. Via welke mogelijkheden kan ik betalen?
    8. Hoe plaats ik een bestelling?
    9. Ik heb besteld maar ik heb geen e-mail ontvangen?
    10. Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik weet niet zeker of dit gelukt is?
    11. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
    12. Wat als ik niet thuis ben als mijn bestelling geleverd wordt?
    13. Ik wil graag een product retourneren, wat moet ik doen?
    14. Wat zijn de garantievoorwaarden?

     

    1. Verkopen jullie echte horloges?

    Ja, wij zijn officieel dealer van ieder merk dat wij verkopen en hierdoor kunnen we u garanderen dat alle horloges 100% origineel zijn. Alle horloges worden nieuw geleverd in originele merkdoos met bijbehorende boekjes en afhankelijk van het merk een certificaat van echtheid. Uiteraard worden alle horloges ook geleverd met de officiele wereldwijde fabrieksgarantie van minimaal 2 jaar. Dit staat vermeld onder extra informatie op de productpagina.

    2. Wat houdt de term Officieel Dealer eigenlijk in?

    Dat wij Officieel dealer zijn van ieder merk dat we verkopen houdt in dat alle horloges worden ingekocht bij het merk zelf of de officiële distributeur hiervan. Hierdoor heeft u ook altijd de wereldwijde garantie welke bij ieder origineel horloge geleverd dient te worden.

    3. Hoelang is de levertijd?

    Levertijden kunnen per horloge verschillen en worden daarom aangegeven op de productpagina van het horloge. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat wij een horloge niet zelf op voorraad hebben en deze moeten bestellen. De levertijden kunnen variëren van 1 werkdag tot 2 weken, let daar dus goed op!

    4. Wat zijn de verzendkosten? 

    De verzendkosten zijn op Excluso helemaal gratis. Dit geldt voor leveringen naar Nederland, België, Luxemburg en Duitsland. Mocht u een bestelling willen verzenden naar een ander land, neem dan even contact met ons op.

    5. Hoe kan ik de horlogeband inkorten?

    Het verstellen van een lederen of silicone horlogeband gebeurt simpelweg door het verstellen van de gesp, maar bij het verstellen van een horlogeband met schakels komen al vaak meer vragen op. Horlogebanden met schakels zitten vast met een roestvrijstalen pin. Deze roestvrijstalen pin zit tussen elke schakel en is voorzichtig met gereedschap uit de schakels te drukken waardoor de horlogeband los komt. Vervolgens kunt u enkele schakels weglaten uit de band waardoor het horloge de juiste maat krijgt. Wanneer u de juiste maat heeft bepaald, drukt u de roestvrijstalen pin weer tussen de schakels waardoor de horlogeband goed aansluit. Het horloge is nu op de goede maat. Wij adviseren wel om de weggelaten schakels goed te bewaren. Mocht u zelf het horloge niet willen inkorten dan kunt u altijd terecht bij een plaatselijke juwelier. Dit wordt vaak direct voor u gedaan en onze ervaring is dat hiervoor vaak niets voor in rekening wordt gebracht.

    6. Is het horloge waar ik naar op zoek ben nog in voorraad?

    Bij ieder horloge wordt aangegeven wat de huidige voorraadstatus is van het product, hierbij wordt ook direct de levertijd aangegeven. Deze informatie is real-time en geeft dus de voorraadstatus op aan op het moment dat u er naar kijkt. 

    7. Via welke mogelijkheden kan ik betalen?

    Bekijk voor alle betaalmogelijkheden en uitgebreide uitleg op de volgende pagina: Betaalmogelijkheden.

    8. Hoe plaats ik een bestelling?

    Wenst u een product te bestellen dan klikt u eerst op de button ''In Winkelwagen''. Vervolgens ziet u een overzicht van uw winkelwagen. Hier kunt u verder klikken naar ''Ga door naar afrekenen''. U bevindt zich nu in de kassa. Vul hier minimaal de verplichte persoonlijke gegevens in en selecteer de gewenste betaalmethode. Controleer vervolgens uw bestelling en klik op de knop ''Plaats Bestelling''. De volgende stappen zijn afhankelijk van welke betaalmethode u heeft gekozen.

    iDeal / Mister Cash / PayPal / CreditCard: Nadat u op de knop ''Plaats Bestelling'' heeft geklikt wordt u verzocht de betaling te voldoen. Zodra de betaling is geslaagd ontvangt u een e-mail met de bestelbevestiging. Mocht u geen e-mail hebben ontvangen, bekijk dan voor alle zekerheid de spam-folder in uw inbox. Uw bestelling kan vervolgens direct worden verwerkt.

    Bankoverboeking: Nadat u op de knop ''Plaats Bestelling'' heeft geklikt is de bestelling direct voltooid. U ontvangt hiervan dus ook de bestelbevestiging via e-mail. LET OP: Wij verzoeken u echter nog om de betaling te voldoen en een overboeking naar onze bankrekening te maken. Zodra de betaling is ontvangen kunnen wij uw order pas verwerken. Onze bankgegevens staan vermeld op de bestelbevestiging en in de kassa. Vergeet niet uw bestelnummer te vermelden bij de overboeking. 

    AfterPay: Nadat u op de knop ''Plaats Bestelling'' heeft geklikt en uw gegevens goed gekeurd zijn door AfterPay, is de bestelling direct voltooid. U ontvangt hiervan dus ook de bestelbevestiging via e-mail. Wij kunnen uw order vervolgens verwerken. Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u een digitale acceptgiro van AfterPay die u ook dient te betalen aan AfterPay. 

    9. Ik heb besteld maar ik heb geen e-mail ontvangen?

    Nadat u een geslaagde bestelling bij ons heeft geplaatst ontvangt u altijd een bestelbevestiging via e-mail. Mocht u geen e-mail hebben ontvangen, bekijk dan voor alle zekerheid de spam-folder in uw inbox. Het kan wel eens gebeuren dat de e-mail in uw spam folder is beland. Mocht u ook daar geen e-mail van ons aantreffen, dan is de bestelling ook niet geslaagd. Wij verzoeken u dan om een nieuwe bestelling te plaatsen.

    10. Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik weet niet zeker of dit gelukt is?

    Nadat u een geslaagde bestelling bij ons heeft geplaatst ontvangt u altijd een bestelbevestiging via e-mail. U kunt dus altijd aan de hand van deze e-mail controleren of uw bestelling is geslaagd. Het kan wel eens voorkomen dat deze e-mail in de spam folder van uw inbox terecht komt, check deze daarom altijd. Mocht u ook daar geen e-mail van ons aantreffen dan is uw bestelling niet geslaagd. Wij verzoeken u dan om een nieuwe bestelling te plaatsen.

    11. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

    Zodra uw bestelling is verzonden ontvangt u altijd een verzendbevestiging per e-mail. Onderaan deze e-mail staat een track&trace code vermeld, hier kunt u op klikken. Vervolgens komt u op de website van GLS. Hier kunt u de actuele status van uw bestelling, de verwachte aflevertijd en afleverdatum bekijken.

    12. Wat als ik niet thuis ben als mijn bestelling geleverd wordt?

    Mocht u niet thuis zijn, dan kan het pakket ook worden afgegeven bij de buren. Mocht de chaffeur van GLS er niet in slagen om het pakket af te geven, dan ontvangt u een niet thuis bericht waarmee u een nieuwe afspraak kunt inplannen. U kunt ten alle tijden de status van uw bestelling volgen en de verwachte afleverdatum bekijken via de track&trace code. Deze code is toegevoegd bij uw verzendbestiging die u ontvangt via e-mail.

    13. Ik wil graag een product retourneren, wat moet ik doen?

    Bekijk voor alle informatie over het retourproces de pagina Verzending & Retourneren. Hier staat uitgebreid beschreven wat u moet doen als u een product wenst te retourneren.

    14. Wat zijn de garantievoorwaarden?

    De garantietermijn staat altijd aangegeven onder extra informatie bij elk product. Wanneer uw aankoop binnen de garantietermijn defect raakt, kunt u altijd contact met ons opnemen. U kunt het horloge dan naar ons opsturen en wij zullen ervoor zorgen dat het horloge naar de fabriek wordt gestuurd. Mocht het horloge te repareren zijn, dan wordt dit gedaan. Wij sturen vervolgens het horloge op onze kosten naar u terug. Mocht het horloge niet meer te repareren zijn, ontvangt u uiteraard het aankoopbedrag terug. 

    Buiten de fabrieksgarantie van de horloges vallen de volgende onderdelen: 

    - het glas
    - de batterijen
    - de kroon/de schroef
    - het horlogebandje

    Zorg er ook altijd voor dat de achterkant van het horloge gesloten blijft. Door het horloge te openen vervalt je recht op garantie als gevolg van stof en vocht. 

     

    Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Bezig met laden...